Acum vreo 93 de ani, undeva pe la 1918, niste oamenii, mai multi, chiar o gramada, se gandira: „Da de ce sa nu o facem?”. Si uite asa a avut loc Marea Unire.
O sarbatoare ce o celebram, din `90 incoace, in fiecare 1 Decembrie.
O zi in care, macar o data pe an, spunem ca suntem mandri ca suntem romani.

„Romania nu doar a fost, ci si este o tara in care perspectivele oamenilor continua sa arate valoarea adevarata a ceea ce reprezinta „un roman”.
Si da, avem asteptari mai mari de la aceasta tara, dar asta doar pentru ca vedem ca se poate. Vedem asta cu trecerea fiecarei zile, vedem oameni cu potential si descoperim cat de talentati sunt romanii si ca ne pot duce numele de romani mai departe, nu in jos, ci tot mai sus. Pentru ca modernitatea nu se rezuma doar la felul in care artatam, ci si la ceea ce avem in minte si ceea ce sta pe umerii nostri. Deoarece, constienti sau nu, viitorul sta in mainile noastre, iar Romania intr-o buna zi va reprezenta, nu trecutul plin de glorie sau prezentul tumultos, ci puterea romanului si reusita sa in tot ceea ce reprezinta viata, intelect si dragoste pentru patrie.
Cu zambetul pe buze si plini de iluzii si sperante putem spune ca viitorul suntem noi, cei care modelam prezentul si vom da culoare trecutului.
Romania a fost si Romania va fi casa noastra, tarmul noatru, oamenii nostri si forta poporului roman.
Ma simt norocoasa si mandra ca m-am nascut in acest neam, dupa ce dorintele si faptele unora ar fi trebuit sa dispara de mult de pe scena istoriei. Avand in vedere ca noi nu ne-am cladit tara pe minciuni, hotii, crime, cred ca Dumnezeu ne va ajuta si de acum inainte.”
Am citat o parte din discursul ce l-am tinut ieri. Ce este drept, ultima fraza nu imi apartine, insa mi s-a parut ca se potriveste foarte bine si ca arata si partea mai „naturala” a lucrurilor.
Ce este drept, lucrurile spuse mai sus sunt cu o nota mai mare decat trebuie, insa in aceasta zi chiar se merita sa ne aducem aminte ca pana la urma nu ne-a intrebat nimeni daca vrem sa ne nastem romani si nici nu am fost alesi romani, sa spunem, de un juriu. Ci doar ne-am nascut romani, asa cum ne-am nascut barbat sau femeie, blond sau brunet, inalt sau scund.
Si daca prezentul tumultos face deja parte din viata noastra, cred ca viitorul ar trebui sa ne arate cu adevarat ce reprezinta un roman. Iar avand in vedere ca viitorul vom fi noi, eu cred ca merita sa invatam atat despre istoria Romaniei, cat si despre politica, viata si tot ce reprezinta scoala si sa ne dezvoltam fiecare talentele in parte, pentru ca mai apoi sa ajungem pe un rang inalt si peste ani, la un alt 1 Decembrie, sa spunem „Am invins. Traiasca Romania”.
Dar asta nu inseamna ca nu ne bucuram si astazi ca suntem romani.

Iar ca la incheiere voi spune un:
La Multi Ani ROMANIA!